Naujiena!

Šeimos sveikatos centre teikiamos nebrangios burnos higienos paslaugos.
Daugiau informacijos teirautis registratūroje.

Registratūra

  • Registratūra
      Tel. / faks.: (41) 550065

  • Odontologijos kabinetas
      Tel.: (41) 550075

  • Mobilusis tel.
      8 616 50550

Darbo laikas

    I - V:     8:00 - 19:00 val.

Kaip mus rasti?

Zemelapis

Nutukimas

Naujiena! Teikiamos nebrangios burnos higienos paslaugos. Daugiau informacijos teiraukitės registratūroje.

Nutukimas – tai pernelyg didelis riebalinio audinio kiekis žmogaus kūne, keliantis pavojų sveikatai

Nutukimas vertinamas pagal KŪNO MASĖS INDEKSĄ (KMI)

KMI = svoris (kg) / ūgis (m)²
  • Antsvoris, kai KMI yra 25-29,99 – rizika susirgti didesnė. Turėtumėte imtis priemonių svoriui sumažinti.
    Antsvoris dažniausiai atsiranda dėl netinkamos mitybos ir mažo fizinio aktyvumo.
  • Nutukimas, kai KMI daugiau kaip 30 – didelė rizika susirgti medžiagų apykaitos, virškinimo, širdies ir kraujagyslių, vėžinėmis ir kitomis lėtinėmis ligomis.
    Nutunkama, kai su maistu gaunama daugiau kalorijų negu jų išeikvojama, ir maisto medžiagų perteklius virsta riebalais. Rečiau nutunkama dėl endrokrininės sistemos sutrikimų arba dėl paveldėto polinkio į nutukimą.
LIEMENS APIMTIS NETURĖTŲ VIRŠYTI 94 CM VYRAMS IR 80 CM MOTERIMS!

Sveika mityba

SVEIKOS MITYBOS REKOMENDACIJOS
  1. Valgykite įvairų, dažniau augalinės nei gyvulinės kilmės maistą. Vartokite daug skaidulinių medžiagų turinčių produktų: rupaus malimo grūdų, fviečių sėlenų, sėmenų.
  2. Būtinai pusryčiaukite! Valgykite reguliariai. Per dieną 3 kartus pavalgykite sočiai i r2-3 kartus užkandžiaukite.
  3. Keletą kartų per dieną valgykite įvairių, dažniau šviežių lietuviškų daržovių ir vaisių (nors 400 g per dieną).
  4. 1-2 kartus per savaitę valgykite riebiųjų jųrų žuvų (ne mažiau 300g), paukštienos, liesos mėsos, ankštinių daržovių.
  5. Venkite produktų, kurių sudėtyje yra augalinių riebalų mišinių, hidrogenizuotų augalinių aliejų, bei patiekalų su sintetiniais priedasi (emulsikliais, konservantais, dažikliais, skonio ir aromato stiprikliais). Rinkitės maisto produktus, turinčius mažai cukraus.
  6. Vartokite liesus pieno produktus (rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę).
  7. Bendras druskos kiekis maiste neturi viršyti 1 arbatinio šaukštelio (5 g) per dieną.
  8. Venkite alkoholio, nerūkykite!
  9. Gerkite pakankamai vandens. Gerkite mažais grukšneliais 10 min. iki valgio arba 30 min. po jo. Venkite saldintų gaiviųjų gėrimų, koncentruotų sulčiū.
  10. Stenkitės išlaikyti normalų kūno svorį. Būkite fiziškai aktyvųs!

Valgykite šviežiai pagamintą maistą – jis organizmui pats vertingiausias!

Šaltinis: Šiaulių visuomenės sveikatos biuras.

Polik registr

sddefault

PSD

Kompensuojami vaistai